dimecres, 20 de maig del 2015

10 abril 2015_ inici del projecte amb els alumnes de P4 I P5

el dia 10 d´abril iniciem el projecte "a 118 passes de l´art contemporani" a l´Escola de Ventalló, en xarxa amb Territoris en Trànsit, amb els alumnes de P4 i P5.

Parlem de territori, els ensenyo mapes i obrim imatges de Ventalló a instamaps.cat, els explico que seran artistes i que pensarem sobre el caminar per després dibuixar el caminar. Es sorprenen quan els explico el concepte de "deriva". Per a nosaltres, els adults, caminar vol dir caminar des d´aquí allà, sempre amb un objectiu, gairebé sempre també seguint trajectes que repetim, trajecte prefixats. Per a ells, però, el caminar fent derives és la forma habitual de desplaçament en el temps i l´espai. No van enlloc i van a totes bandes. Sempre estan oberts a la sorpresa, a l´esdeveniment. El primer que fem és dibuixar al terra, en un paper gran, el recorregut que cadascún d´ells fa des de casa a l´escola. Després escriuen en notes adhesives que enganxen al paper quines són les coses que veuen durant el trajecte de casa a l´escola i quines són les emocions que experimenten.  Alguns arriben en cotxe, però. Altres estan tan a prop que el seu trajecte no fa més de 20 passes.


A la tarda anem a la Fundació Perramón i els encarrego recollir empremptes del camí amb la tècnica del "frotta
ge", fer fotos dels elements del trajecte que indiquin direcció, o lloc en l´espai (cartells, nombres de carrer, indicadors de camis i direccions, etc...) i també recollir elements naturals que trobin pel camí i que els cridin l´atenció (fulles, aglans, palets, etc.) . després visitem la Fundació i ballem els quadres. Si aquest quadre fos un moviment, quin moviment seria? I parlem del que és "abstracte". Els dic que és difícil d´entredre però que ells, al matí, han practicat l´abstracció mentre dibuixaven les línies de color al paper blanc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada